Köpvillkor


ALLMÄNT

Att handla hos oss skall vara enkelt och tryggt, det finns ett flertal betalningsalternativ så att du kan välja det som passar dig. Vi erbjuder kortbetalning, förskottsbetalning, Swish, faktura och delbetalning upp till 24 månader.

Vid beställning av varor som finns i lager skickar vi din order senast nästkommande vardag. Om varan inte finns i lager får du snarast möjligt besked om leveranstid, önskar du göra en förändring eller något tillägg så är det bara att kontakta oss. När varan är skickad så går tyvärr inga ändringar att göra.

Alla köp som överstiger 1.000kr skickas fraktfritt, annars gäller en enhetsfrakt på 99kr. Om ditt paket mot förmodan skulle vara skadat under leverans till dig så hör genast av dig till vår kundtjänst. Vi skickar då ut en ny vara, samt hjälper dig med anmälan om fraktskada hos fraktbolaget.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på allt du handlar i vår webshop, med några undantag. Ångerrätten gäller ej på specialbeställda varor, noter, munspel samt programvara eller varor som registreras med serienummer. Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara, eller bara känner att du ångrar ditt köp, kontakta oss så hjälper vi dig. Vid en retur så betalar kunden returfrakten till oss. Returnerad vara och originalförpackning skall vid retur vara i oförändrat skick.



BESTÄLLNING

En orderbekräftelse genereras automatiskt efter ditt köp, vi reserverar oss för eventuella tryckfel vad gäller information, priser och varors tillgänglighet. Om något fel mot förmodan inträffar har du förstås möjlighet att förändra eller makulera din order.



PRISER OCH BETALNING

I priser ingår svensk moms. Beställningar över 1.000kr skickas fraktfritt, annars tillkommer en enhetsfrakt om 99kr per order. Observera att detta gäller beställningar inom Sverige. För beställningar utanför Sverige, vänligen kontakta vår kundtjänst för uppgifter om fraktpriser.

Vi erbjuder flertalet betalningsalternativ:
Betalning i butik - Om du väljer att hämta din vara i någon av våra butiker så kan du välja att betala direkt med betalkort eller kontanter i butiken.
Kortbetalning - Vi erbjuder kortbetalning för dig som har VISA eller Mastercard. Du anger då ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto och dras inte förrän dina beställda varor är levererade. Vi använder oss av 3D Secure som är en global säkerhetsstandard. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering så ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.
Förskottsbetalning - Du har möjlighet att betala din order i förskott, du gör då en överföring till vårt bankgiro med de uppgifter du får i din orderbekräftelse.
Swish - Du kan enkelt betala din order via Swish.
Klarna Faktura - Du kan enkelt och smidigt betala din order med faktura via Klarna.
Klarna Delbetalning - Du kan välja att delbetala din order via Klarna. Avbetalning finns från 6 - 24 månader.
Av säkerhetsskäl levererar vi enbart till din folkbokförda/registrerade adress vid betalning med Klarna faktura eller delbetalning. Genom att matcha personnummer/organisationsnummer mot folkbokförd/registrerad adress försäkrar vi oss om att ingen beställer varor i ditt/företagets namn och får dem levererade till sin adress istället.

Eventuella återbetalningar av returer sker till ditt bankgiro eller bankkonto. Efter returnerad vara kommit åter till oss sker återbetalning inom 10 dagar. Kontonummer meddelar ni lättast via mail i samband med ansökan om retur.



LEVERANSER

Vårt mål är alltid att skicka alla varor som finns i lager senast nästkommande vardag. Om varor måste beställas från leverantör eller tas upp från centralt lager så kan leveranstiden bli längre. Vi meddelar då detta via mail eller telefon till dig snarast möjligt efter du lagt din order. Givetvis har du då möjlighet att göra förändringar eller avboka din order om så önskas.

Vi använder oss av DHL och Bussgods vid våra leveranser. Vi kan även tillhandahålla hemkörning mot en extra avgift, vid beställning av tyngre paket som exempelvis piano så brukar vi ge information om detta men meddela gärna kundtjänst om hemkörning önskas. Små beställningar som har mindre vikt kan även levereras i Brev.

Beställningar till företag skickas som företagspaket och levereras då utan avisering till företagets leveransadress. Om ingen finns på plats att ta emot försändelsen lämnas en avi.
Aviseringar sker vanligtvis via SMS, om inget mobilnummer finns angivet i beställningen så skickas en pappersavisering. Kom ihåg att ta med din legitimation när du hämtar paketet.
Vi står för transportrisken, om produkten skulle skadas under leverans så skickar vi tidigast möjligt dig en ny produkt. Vi tar sedan hand om skadeanmälan mot fraktbolaget. Det vi kan vilja ha hjälp med är t.ex. fotografering av skadan. Vi är tacksamma om du anmäler skadan inom 5 dagar efter du mottagit ditt paket. Vid uppenbara skador på emballaget när du hämtar ut paketet önskar vi gärna att du påpekar detta där du hämtar ut paketet, då görs en notering redan då som underlättar hanteringen av ärendet senare.

Fellevererade varor anmäls snarast till vår kundtjänst, vi byter då ut varan och står givetvis också för returfrakten av den felaktiga varan.

Ej uthämtade paket debiteras en hanteringskostnad på 295:-, detta för tillkomna omkostnader med frakter och hantering.



GARANTI

Garantins tid från tillverkaren kan variera, men är minst 1 år. Om inget annat anges så är det denna tid som gäller. Utöver detta gäller Konsumentköplagen där du alltid har 36 månaders reklamationsrätt, om felet kan påvisas vara ett ursprungsfel. Om du mot förmodan får ett fel på din produkt, även om det är utanför garantin eller inte täcks av garantin, så tar du genast kontakt med vår kundtjänst. Vi har auktoriserad verkstad för alla typer av reparationer.
Om din produkt ska åtgärdas under garanti så står vi för alla fraktkostnader.



ÖVRIGT

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel gällande pris, tillbehör och produktinformation. Om du upptäcker ett fel i produktinformation, eller anser att den någonstans är otillräcklig, kontakta gärna vår kundtjänst.

Musikanten i Umeå AB
Org. nr: 556492-8819